Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "fc 26 coins Buyfc26coins.com is EA Sports official for FC 26 coins They are efficient and quick always..dlwf" gav 157 sökträffar

Suethice_HO

Suethice_HO Johanna Akujärvi CBXI, Lund 9/11 2012 Suethice. 19th century Swedish university translations of ancient literature Total: 270 dissertations Greek: 172; Latin: 98 Total: 841 dissertations Greek: 647; Latin: 194 Poetry: 618; Prose: 223 Table 1. Chronological distribution 1790’s 00-09 10-19 20-29 30-39 40-49 50-59 60-69 70-79 80-89 90-99 GR+LA 2 16 144 192 244 157 59 22 4 – 1 GR 2 13 134

https://konferens.ht.lu.se/fileadmin/_migrated/content_uploads/Suethice_HO_01.pdf - 2025-12-18

No title

Abstractsamling SSH16 Lund 11–12 november 2021 Plenarföredrag Svenska språkets historia 16, Lund Charlotta af Hällström-Reijonen Institutet för de inhemska språken Finska och ryska inslag i svenskan i Finland Ända sedan 1100-talet har man talat både svenska och finska i det som i dag är Finland. Svenskan och finskan har alltså levt sida vid sida under många århundraden och påverkan har skett i bäg

https://konferens.ht.lu.se/fileadmin/user_upload/conference/ssh16/SSH16_Abstractsamling_2021-10-19.pdf - 2025-12-18

No title

Abstraktsamling Forum för textforskning 13, Lund 7–8 juni 2018 Reläöversättning – översättning av en översättning Anja Allwood, Institutionen för svenska språket, Göteborgs universitet Reläöversättning, eller indirekt översättning, har förekommit så länge det har översatts texter. Det klassiska exemplet är bibelöversättningar, medan ett mer modernt exempel är Orhan Pamuks roman Snö (2005), som öve

https://konferens.ht.lu.se/fileadmin/user_upload/conference/fot/FOT_13/Abstraktsamling_FoT_13.pdf - 2025-12-18

No title

Abstract Vad skulle vi göra utan modersmålslärare? Forskningsbaserade reflektioner Christina Hedman Den här presentationen tar avstamp i en serie studier som jag medverkat i under 2013–2019, vilka åskådliggör olika aspekter av modersmålsundervisning såsom: · lärar- och undervisningsperspektiv (Ganuza & Hedman 2015, 2018a), · utveckling av litteracitet på modersmålet (somaliska) och på svenska (Gan

https://konferens.ht.lu.se/fileadmin/user_upload/sol/aemnen/sektion3/Hedman21februariLund.docx - 2025-12-18

Jørgensen_etal_mod

Jørgensen_etal_mod The 2nd EuroSoTL conference, June 8-9 2017, Lund, Sweden Exams as learning arena: A criterion-based system for justified marking, student feedback, and enhanced constructive alignment C. Jørgensen, A. Goksøyr, K. L. Hjelle, and H. Linge, University of Bergen, Norway ABSTRACT: A constructively aligned course will provide learning benefits for students. Armed with this insight, te

https://konferens.ht.lu.se/fileadmin/_migrated/content_uploads/Joergensen_etal.pdf - 2025-12-18

No title

74 Svenskans beskrivning 34 Lundastudier i nordisk språkvetenskap a74 Svenskans beskrivning 34 FörhandLingar vid trettioFjärde sammankomsten Lund den 22–24 oktober 2014 Sedan 1963 har det vid olika universitet i Sverige och Finland regelbundet arrangerats sammankomster för svenskans beskrivning. Forskningsprojekt och forskningsresultat om svenska språket har presenterats och diskuterats. Den trett

https://konferens.ht.lu.se/fileadmin/user_upload/sol/ovrigt/konferens_svebe34_2014/SveBe_34_webb.pdf - 2025-12-18

Microsoft Word - Raczaszek-Leonardi_SALC6_abstract.docx

Microsoft Word - Raczaszek-Leonardi_SALC6_abstract.docx Joanna Rączaszek-Leonardi Polish Academy of Sciences and University of Warsaw Ungrounding Symbols in Development The symbol grounding problem has been challenging cognitive sciences for several decades. Its difficulty might stem from the way it is posed: the problem is how to ground abstract, arbitrary, formal symbols, the existence of which

https://konferens.ht.lu.se/fileadmin/user_upload/sol/ovrigt/konferens_SALC6/PDF/Raczaszek-Leonardi_SALC6_abstract.pdf - 2025-12-18

DISKRIMINERING MED ORD Om negativt särbehandlande diskurser och riskfyllda kategorier

DISKRIMINERING MED ORD Om negativt särbehandlande diskurser och riskfyllda kategorier DISKRIMINERING MED ORD Om negativt särbehandlande diskurser och riskfyllda kategorier Kristina Boréus Tack. Roligt bli inbjuden av språkvetare Fascinerad av språk som något man behöver analysera för att förstå samhälleliga maktrelationer Tagit till mig här och var från språkvetenskapen, som ett enormt förråd av g

https://konferens.ht.lu.se/fileadmin/_migrated/content_uploads/DISKRIMINERING_MED_ORD__Lund_8_juni_10.ppt - 2025-12-18

No title

The phonesthemes in Korean monosyllabic ideophone ttak a.k.a The phonosemantics in Korean monosyllabic ideophone ttak Jiyeon Park Nagoya University/ JSPS Research Fellow PD parkjiyeon0827@gmail.com ILL-12, 5 May 2019, Lund University 2 Contents I.  Introduction II.  Method III.  Analysis IV.  Discussion V.  Conclusion 3 I.   Introduction ü  The Korean language has about 5,500 ideophones (Park 2015

https://konferens.ht.lu.se/fileadmin/user_upload/conference/ill-12/Jiyeon_ILL-12.pdf - 2025-12-18

Kohti demonstratiivien (morfo)fonologista typologiaa

Kohti demonstratiivien (morfo)fonologista typologiaa I L L 1 2 , 3 . - 5 . 5 . 2 0 1 9 , L U N D S O N J A D A H L G R E N & S E P P O K I T T I L Ä ( U N I V E R S I T Y O F H E L S I N K I ) A (morpho)phonological typology of demonstratives: A case study in sound symbolism 1 Background  We propose a (morpho)phonological typology of proximal and distal demonstratives based on their (phonological

https://konferens.ht.lu.se/fileadmin/user_upload/conference/ill-12/DahlgrenKittila__-ILL-12.pdf - 2025-12-18

Chow

Chow Intonation patterns of double subjects in Mandarin: Evidence in support of a possessive structure Una Y. Chow, University of Calgary Researchers argue whether double subjects in Mandarin (e.g., [tùzi ‘rabbit’] and [ĕrduo ‘ear’] in the sentence [Tùzi ĕrduo chɑ́ng ‘Rabbits have long ears’]) are topic- subject sequences (e.g., [topic Tùzi ‘rabbit’] [subject ĕrduo ‘ear’] [chɑ́ng ‘long’] ‘As for r

https://konferens.ht.lu.se/fileadmin/user_upload/sol/ovrigt/konferens_bruce-2014/Chow.pdf - 2025-12-18

No title

15 maj 11.30 – 13.00 Registrering och lunch LUX bakre (norra) foajé 13.00 – 13.15 Konferensen inleds. Introduktion LUX aula 13.15 – 14.15 Keynote LUX aula: Professor Ulla Eriksson-Zetterquist, Göteborgs universitet LUX A127 LUX B240 LUX B237 LUX B336 LUX B339 LUX Aula 14.30 – 15.00 Normer och värden i naturvetenskapliga ämnesmiljöer - får det betydelse för blivande lärares professionsutveckling? A

https://konferens.ht.lu.se/fileadmin/user_upload/conference/fohu/Program_20180514.pdf - 2025-12-18

Abstract_EZ_MT_svebe24

Abstract_EZ_MT_svebe24 Andraspråksinlärare  identifierar  svenska  ord.     Tidigare  studier  har  visat  att  det  finns  några  särdrag  i  det  svenska  språket  som  tycks   svårare  för  andraspråksinlärare  än  annat  oberoende  av  modersmål.  Dit  hör  t.ex.  uttalet   av  de  svenska  främre  rundade  vokalerna  /y  ʉ  ø/  (ex.  Bannert  1990).  Flera  forskare   menar  att  det  är  vik

https://konferens.ht.lu.se/fileadmin/_migrated/content_uploads/Elisabeth_Zetterholm2.pdf - 2025-12-18

Microsoft PowerPoint - Hugdahl_Lund 08.ppt

Microsoft PowerPoint - Hugdahl_Lund 08.ppt Speech perception and brain function: Experimental and clinical studies Kenneth Hugdahl Dept Biological and Medical Psychology, University of Bergen, Norway and Division of Psychiatry, Haukeland University Hospital, Bergen Martin N = 651 N = 651 Histogram (NF_FR_FL bare_voksne.sta 34v*651c) -18 -11 -8 -5 -2 1 4 7 10 13 16 20 30 DIFF NF (RE-LE) 0 10 20 30

https://konferens.ht.lu.se/fileadmin/user_upload/sol/ovrigt/konferens_BrainTalk/Hugdahl.pdf - 2025-12-18

Microsoft Word - 20181002_schema_inspirationskonf_HT

Microsoft Word - 20181002_schema_inspirationskonf_HT HT‐fakulteternas inspirationskonferens, torsdagen den 8 november 2018  Tid  Aktivitet  08.30‐09‐00  LUX Aula övre  Registrering  09.00‐09.10  LUX Aula övre  Välkomsthälsning av prodekan Ann‐Kristin Wallengren  09.10‐10.00  LUX Aula övre  Keynoteföreläsning: Kollegialitet i akademiska lärmiljöer  Katarina Mårtensson (AHU) och Torgny Roxå (Genombr

https://konferens.ht.lu.se/fileadmin/user_upload/conference/insp18/20181022_schema_inspirationskonf_HT.pdf - 2025-12-18

Lund_final.ppt

Lund_final.ppt 0 Fishing for information: How children learn to interpret focus Ann Pannekamp & Ulrike Toepel Lund, 03.06.2008 Lund, 03.06.2008 The Project • Concerned with the interplay of pragmatic and prosodic information sources during discourse perception • Brain markers for the processing of focus information in dialogs in • Adults • Adolescents (12 year olds) • Middle childhood (8 year olds

https://konferens.ht.lu.se/fileadmin/user_upload/sol/ovrigt/konferens_BrainTalk/PannekampToepel.pdf - 2025-12-18

PowerPoint-presentatie

PowerPoint-presentatie Vowel length in Dutch verbs: A case of iconicity? Ad Foolen Radboud University Overview 1. Sources of inspiration: Iconicity literature (slide 3-6) 2. My own research on vowels in Dutch verbs (slide 7-21) 3. Interpretation of the findings in three different frameworks (slide 22- 34) 2 ILL-12 Lund, May 3=5 Fabian Bross (2018) Vowel length and length of object: Forced choice t

https://konferens.ht.lu.se/fileadmin/user_upload/conference/ill-12/Foolen_ILL-12.pdf - 2025-12-18

No title

Pronoun Doubling in the Dialects of Dutch We discuss subject pronoun doubling in the dialects of Dutch, of the type illustrated in (1). (1) Wij emme wij dat gedoan. wenom have wenom that done. æWe have done thatî In pronoun doubling constructions the second pronoun is always strong. The first pronoun can be either a clitic or a strong pronoun depending on the type of sentence it is in. The distrib

https://konferens.ht.lu.se/fileadmin/user_upload/sol/ovrigt/konferens_console9_2000/Abstracts/CraenenbroeckKoppen.pdf - 2025-12-18

No title

1 Maxim Kisilier Is Modern Greek Historical Dialectology Possible? I. Problems of MG dialectology: 1. reliable set of isoglosses is still to be worked out 2. connection between AG and MG dialects is underestimated 3. there is no historical dialectology II. My goal is to show that historical Greek dialectology is possible III. Data 1. literary texts (the Chronicle of Morea): ολπίζω (Chr.Mor.2, 25)

https://konferens.ht.lu.se/fileadmin/_migrated/content_uploads/Handout_Maxim_Kisilier.pdf - 2025-12-18