Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "what do you do on the dark web 【Visit Sig8.com】9ZP42K8.5R9I" gav 334 sökträffar

No title

Abstracts till Pedagogisk inspirationskonferens 22 oktober 2020 Bidragen är sorterade efter den första föredragshållarens namn. Du hittar det abstract du söker genom att trycka Ctrl F och skriva in föredragshållarens namn i sökrutan som kommer upp. Några abstracts är om- och bearbetade, medan andra återges i sin första form. De abstracts som ska ingå i konferensvolymen kommer att utvecklas och bea

https://konferens.ht.lu.se/fileadmin/Alla_abstracts_14_okt.pdf - 2025-11-20

program (från 2020-10-16

program (från 2020-10-16 PROGRAM (FRÅN 2020-10-16) Inspirationskonferens 22 oktober 2020 11:00-11:15 H104 (hörsalen) Inledning med prodekan Ann-Kristin Wallengren 11:15-12:00 Att lära för framtiden: Plenarföreläsning av Henric Bagerius, docent i historia, utnämnd till excellent lärare samt pedagogiskt ansvarig vid Högskolepedagogiskt centrum vid Örebro universitet 12:00-12:45 Lunch H104 (hörsalen)

https://konferens.ht.lu.se/fileadmin/Preliminaert_program_version_1016.pdf - 2025-11-20

No title

ABSTRACTS LUTL 2022 Keynote How can higher education contribute to lifelong learning? Cecilia Bjursell, Dir. National Center for Lifelong Learning, Encell Lifelong learning is a concept which is used in many different contexts and in many different ways. Three perspectives of ‘lifelong learning’ will be introduced: (i) lifelong learning as policy; (ii) lifelong learning as theory; and (iii) lifelo

https://konferens.ht.lu.se/fileadmin/user_upload/ahu/PDF/Abstracts_LUTL_2022.pdf - 2025-11-20

No title

Den nionde svenska filologkongressen Abstracts 1. Akujärvi, Johanna - johanna.akujarvi@klass.lu.se - Lunds universitet … hyenden under håglösa lärjungars lätja. Språkundervisningen och klassikeröversättning Svensk översättning av antik litteratur har ofta nära band till undervisningen av de klassiska språken i skola och på universitet. Särskilt uppenbart är bandet i de så kallade mojorna, drillarn

https://konferens.ht.lu.se/fileadmin/_migrated/content_uploads/Filologkongressen_IX_-_Samtliga_abstracts.pdf - 2025-11-20

No title

Abstract Vad skulle vi göra utan modersmålslärare? Forskningsbaserade reflektioner Christina Hedman Den här presentationen tar avstamp i en serie studier som jag medverkat i under 2013–2019, vilka åskådliggör olika aspekter av modersmålsundervisning såsom: · lärar- och undervisningsperspektiv (Ganuza & Hedman 2015, 2018a), · utveckling av litteracitet på modersmålet (somaliska) och på svenska (Gan

https://konferens.ht.lu.se/fileadmin/user_upload/sol/aemnen/sektion3/Hedman21februariLund.docx - 2025-11-20

Microsoft Word - Abstract Svenskans beskrivning Elin Svahn.docx

Microsoft Word - Abstract Svenskans beskrivning Elin Svahn.docx Halvtid i översättningsstudierna. Pilotstudie från ett avhandlingsprojekt. Elin Svahn, doktorand, Tolk- och översättarinstitutet, Institutionen för svenska och flerspråkighet, Stockholms universitet Under de senaste åren har översättningssociologi blivit en allt mer central inriktning inom översättningsvetenskap (Ferreira Duarte et al

https://konferens.ht.lu.se/fileadmin/_migrated/content_uploads/Elin_Svahn.pdf - 2025-11-20

Brevmall

Brevmall Postadress Box 117, 221 00 LUND Besöksadress Helgonavägen 3, LUND Telefon 046-222 4403, växel 046-222 00 00 E-post isabella.grujoska@kansliht.lu.se Webbadress http://www.ht.lu.se Det goda seminariet: Forskarseminariet som lärandemiljö Konferens på Gamla Biskopshuset, Biskopsgatan 1, Lund, 21–22 april 2015 Observera att varje enskilt sessionspaper har 20 min till förfogande inkl. diskussio

https://konferens.ht.lu.se/fileadmin/_migrated/content_uploads/PROGRAM_DGS.pdf - 2025-11-20

No title

15 maj 11.30 – 13.00 Registrering och lunch LUX bakre (norra) foajé 13.00 – 13.15 Konferensen inleds. Introduktion LUX aula 13.15 – 14.15 Keynote LUX aula: Professor Ulla Eriksson-Zetterquist, Göteborgs universitet LUX A127 LUX B240 LUX B237 LUX B336 LUX B339 LUX Aula 14.30 – 15.00 Normer och värden i naturvetenskapliga ämnesmiljöer - får det betydelse för blivande lärares professionsutveckling? A

https://konferens.ht.lu.se/fileadmin/user_upload/conference/fohu/Program_20180514.pdf - 2025-11-20

Hughson_Rankin_2

Hughson_Rankin_2 The 2nd EuroSoTL conference, June 8-9 2017, Lund, Sweden Engaging the Right to Disrupt: A Pilot Project E. A. Hughson, University of Calgary, J. C. Rankin, University of Calgary ABSTRACT: Disability Studies (DS) has poised itself in a contentious position between advocacy and activism, service provision and theoretical interpretation (Goodley, 2010, Jarman & Kafer, 2014). This con

https://konferens.ht.lu.se/fileadmin/_migrated/content_uploads/Hughson_Rankin.pdf - 2025-11-20

Aping Mankind: Neuromania, Darwinitis and the Misrepresentation of Humanity

Aping Mankind: Neuromania, Darwinitis and the Misrepresentation of Humanity IACS - 2014 Raymond Tallis FRCP FMedSci L u n d 2 0 1 4 1  To arrive at an understanding of ourselves that avoids on the one hand a supernatural or broadly religious account of what we and how we came about; and a naturalistic one that sees us as entirely parts of nature and simply as especially smart chimps Lund 2014 2 

https://konferens.ht.lu.se/fileadmin/user_upload/sol/ovrigt/projekt_ccs/Tallis-PlenaryIACS-2014.pdf - 2025-11-20

Droeschler_etal_mod

Droeschler_etal_mod The 2nd EuroSoTL conference, June 8-9 2017, Lund, Sweden Decoding group activities in interactive teaching S. Dröschler1, P. Riegler1, and D. Pace2, 1Ostfalia University, 2Indiana University ABSTRACT: We report on the analysis of a decoding interview which aims at identifying students’ bottlenecks related to group activities. The interview allows making transparent the subtle s

https://konferens.ht.lu.se/fileadmin/_migrated/content_uploads/Droeschler_etal.pdf - 2025-11-20

Larsson_etal_mod

Larsson_etal_mod The 2nd EuroSoTL conference, June 8-9 2017, Lund, Sweden Constructive friction? Exploring patterns between Educational Research and The Scholarship of Teaching and Learning M. Larsson*, K. Mårtensson*, L. Price** and T. Roxå*, * Lund University, Sweden, ** Kingston University, UK ABSTRACT: While educational research (EdR) and the scholarship of teaching and learning (SoTL) are ove

https://konferens.ht.lu.se/fileadmin/_migrated/content_uploads/Larsson_etal.pdf - 2025-11-20

Supple_Fennell_McCarthy_mod

Supple_Fennell_McCarthy_mod The 2nd EuroSoTL conference, June 8-9 2017, Lund, Sweden Reviewing reflective teaching portfolios about online learning: What are they telling us? B. Supple, C. Fennell, M. McCarthy, University College Cork, Ireland ABSTRACT: This paper sets out to explore reflective teaching portfolios of university staff, focussed on their engagement as students in a fully online prof

https://konferens.ht.lu.se/fileadmin/_migrated/content_uploads/Supple_Fennell_McCarthy.pdf - 2025-11-20

GANMark_LIEWShinDee_mod2

GANMark_LIEWShinDee_mod2 The 2nd EuroSoTL conference, June 8-9 2017, Lund, Sweden Understanding Academics’ Conceptions About Teaching Practice: The Role of Professional Learning Conversations M. Gan, and S.D. Liew, Centre for Development of Teaching & Learning, National University of Singapore (NUS) ABSTRACT: The aim of this study is to identify the characteristics of early-career academics’ profe

https://konferens.ht.lu.se/fileadmin/_migrated/content_uploads/Gan_Liew.pdf - 2025-11-20

I’m pleased and honoured to be asked to present the first talk

I’m pleased and honoured to be asked to present the first talk Alignment of tonal targets: 30 years on Bob Ladd University of Edinburgh Text of a talk presented in Lund on 10 January 2007, at a symposium in Honour of Gösta Bruce’s 60th birthday. References are missing and some details of the works discussed are presented more informally than would be appropriate in print. Please keep this in mind

https://konferens.ht.lu.se/fileadmin/user_upload/conference/waatisp/pdf/ladd_lundbruce60publicfina.pdf - 2025-11-20

Ban on Coreference [GLOW 36] [handout] [3] [fixed typos].dvi

Ban on Coreference [GLOW 36] [handout] [3] [fixed typos].dvi Accounting for the Absence of Coreferential Subjects in TP Coordination∗ Bronwyn M. Bjorkman, University of Toronto bronwyn.bjorkman@utoronto.ca GLOW 36, April 4-6 1 Introduction This talk is about coordination • Specifically, a curious restriction on the availability of backwards-referring pronom- inal subjects in (clausal) coordination

https://konferens.ht.lu.se/fileadmin/user_upload/sol/ovrigt/konferens_glow36/Handouts_and_Presentations/Bjorkman.pdf - 2025-11-20

Melén Fäldt_Larsson

Melén Fäldt_Larsson The 2nd EuroSoTL conference, June 8-9 2017, Lund, Sweden Exploring a positive approach in facilitating teachers personal and professional development M. Melén Fäldt and S. Larsson, Kristianstad University, Sweden ABSTRACT: This presentation will reflect on experiences from the perspective of two education developers in an ongoing teacher development project within the Nurse Edu

https://konferens.ht.lu.se/fileadmin/_migrated/content_uploads/Mele__n_Fa__ldt_Larsson.pdf - 2025-11-20